1e dag
Het startpunt van onze 9-daagse tourtocht was bij Mercedes-Benz Classic Partner Smeets in Heerlen. Jos Vaessen van Smeets verwelkomde ons gastvrij met een kopje cappuccino en een echte Limburgse vlaai. Na het welkomstwoord van Jos Vaessen en Captain Robert Scheerboom vertrokken we naar het chique Baden-Baden. De rit op de eerste dag ging bijna over uitsluitend toeristische wegen binnendoor. Ongekend en indrukwekkend was het feit, dat men 400 km over de mooiste landwegen kon rijden zonder al teveel verkeer. De eindbestemming was het luxueuze hotel Steigenberger Europäischer Hof, gelegen tegenover het Casino in Baden-Baden.
2e dag
Op deze dag reden we via een toeristische route naar Meilenwerk in Böblingen. Een verademing om te zien hoe de Duitsers omgaan met hun erfgoed van historische gebouwen. Voor de leden een lust om de tentoongestelde oldtimers te bekijken, waarvan er een groot aantal voor de verkoop worden aangeboden. De in de vertrekhal van het toenmalige vliegveld ondergebrachte Italiaan verraste ons met een lunch. In de middag leidde Robert Scheerboom ons door het Kundencenter van Mercedes-Benz in Sindelfingen en ontving gastheer Ambrose Kluyskens ons voor een rondleiding in de fabriek. Voor velen zal dit ongetwijfeld een hoogtepunt zijn geweest.
3e dag
Een prachtige rit door het Zwarte Woud. Een bezoek aan het Glasmuseum Dorotheenhűtte in Wolfach en het openluchtmuseum Schwarzwälder Freilichtmuseum Vogtsbauernhof, waar we de typische boerderijen van het Zwarte Woud zagen met de molens, de houtzagerijen, de kamers en hooizolders waar onze voorouders de laatste 400 jaar hebben gewerkt en geleefd. ‘s Middags genoten we van een prachtige rit naar Schluchsee.
4e dag
De tourtocht op deze dag ging door het Zwarte Woud richting Bodensee. In Friedrichshafen bezochten we het vermaarde Zeppelin Museum. De Burgermeester had voor deze gelegenheid speciaal een vergunning verleend om onze auto' s op het plein voor de ingang van het museum te parkeren. Indrukwekkend is de geschiedenis van Graf Zeppelin, die de motoren van Daimler en Maybach gebruikte voor de aandrijving van zijn kolossale luchtschepen. De overnachting was in het fameuze Steigenberger Inselhotel in Konstanz aan de Bodensee.
5e dag
Vanaf Konstanz staken we met de veerboot over het meer richting Oostenrijk. Een fantastische rit door het hooggebergte van het Bregenzerwald en de plaatsen Andalsbuch, Warth en Reutte. Een dag van relaxed autorijden. Na het passeren van de Fernpass kwamen we tegen het eind van de middag aan in Seefeld in Tirol voor de overnachting.
6e dag
Vandaag stond er weer een ontspannen dag op het programma. Een prachtige rit door het weidse Inntal, langs de hoofdstad van Tirol Innsbruck, naar Wörgl. Daarna ging de tourtocht in zuid-westelijke richting via de plaats Kitzbühel en over de gelijknamige Alpen naar Kaprun. Twee dagen verbleven wij in het Vötters Sportkristall Hotel.
In dit hotel bevindt zich ook het automuseum met de privécollectie van de heer Helmut Vötters. Het ruikt hier letterlijk naar olie en oud leer. Na het diner maakten we kennis met het vrolijke leven van de Tirolers en Salzburgers met een echt avondje Tiroler dansmuziek.
7e dag
Een dag met het bedwingen van de Groβglockner Hochalpenstraβe, de hoogste autoweg van Europa. Een bezienswaardigheid en een tourtocht welke zeker de moeite waard was. Prachtige vergezichten !
Anderen maakten van de gelegenheid gebruik om een boottocht te maken op het meer van Zell am See.
8e dag
Afscheid van Tirol en het Salzburgerland. Via Wörgl en Jenbach reden we naar de Oostenrijks-Duitse grensovergang en volgden de Duitse Alpenstrasse langs de Tegernsee en via Bad Tölz naar Illshofen voor de laatste overnachting.
9e dag
Er is een dag van komen en een dag van gaan. Ein herzliches Auf Wiedersehen of zoals de Oostenrijkers zeggen: Servus. Vanuit het hotel in Illshofen namen we afscheid en zijn een mooie herinnering rijker.
Namens alle deelnemers willen we Astrid Ouwendijk van European Oldtimers Tours bedanken voor de organisatie van deze fantastische tourtocht !
‹
›